En dag i mellansel och en kväll i Sidsjön

Idag är det fredag och det betyder att min älskling är hemma igen!! :D

Dagen började med att Helene ringde och väckte mig kl 10 och trodde att jag var på skolan, med en härlig morgonröst svarade jag att nej, jag är ledig idag. Lite snopet, men det gjorde ingenting att hon väckte mig för det hon undrade var om jag vill följa med upp till Mellansel och hämta Loinus, och det lockade hemskt mycket mer än sovmorgonen vill jag lova!! Så, kl 10.40 var hon här och två timmar senare var vi framme.
När vi kom fram letade vi efter en saknad älskling, som inte svarade i telefon när vi ringde, men vi behövde inte leta länge innan vi hittade honom, sovandes som en stock i en soffa. Så, jag fick uppdraget att väcka honom, och det gjorde jag med en puss på kinden. Först var det knappt någon reaktion, men efter en till puss och ett "hej älskling" flög han bokstavligen upp och ögonen lyste, hihi min älskade godisprins!! ^^

Efter en rundvandring på Mellansels folkhögskola, åkte vi hem, fast inte raka vägen hem. Vi stannade nämligen och tittade in i typ nordens största kiosk på vägen, Helene for runt som en raket där inne för att det fanns så mycket fina grejer där. Jag och Linus fick typ slita ut henne därifrån för att vi skulle kunna komma hem nån gång !! x)

Vi for hem till pappa efter att vi varit i Bergeforsen och hämtat packning och så. Då var min älskling trött! Bildbevis:

Efter att älskling fått vila en stund och efter att vi käkat tacos, bestämde vi oss för att åka upp till sidsjön med moppen. Det var jättehärligt väder! Här kommer lite bilder på kvällen i Sidsjön :)


 

En vit and befann sig där idag också, det har jag aldig sett förut!


Efter att vi varit vid Sidsjön i kanske en timme, bestämde vi oss för att hälsa på mormor också, så då åkte vi raka vägen dit. Vi bjöds på fika, saft och bullar alá mormor och vi såg på talang. Trevligt trevligt :)

Nu är vi hemma igen efter en hel dag med äventyr och nu ska vi gå och lägga oss, eller snarare jag, för Limpan sover redan, med kläderna på och ouppbäddad säng ;)

Godnatt och Sov så gott!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback