Längesen sist :O

Hej hopp! Nu var det ett helt år sedan jag skrev, huga! Hade glömt bort att jag hade en blogg tror jag x)
Ojojoj, har hänt sjukt mycket den senaste månaden... Vart ska man börja??
Ja, jag m,åste nog börja med att berätta att mina älskade marsvins bäbisar har somnat in :''(
Det började med älskade lilla Cookie, jag hade varit hos pappa i några dagar och hade inte möjlighet att tta med flickorna då så de stannade hemma hos mamma. Jag åkte till pappa på söndag kväll den 4:e december och kom hem igen till mamma på onsdag den 7:e. När jag skulle ta upp flickorna och gosa med dem så upptäckte jag att Cookie hade blivit förfärligt smal, så jag fick panik... Hon var bara skinn och ben och hon hade varit tjock bara några dagar innan. Jag ringde Linus så han fick lugna mig. Pratade även med extamamma Helene om Cookie, och ja, det jag kunde göra var att ringa till berguven direkt på torsdagmorgon. Cookie var så svag när jag väl kom dit till veterinären att både jag och Marie (veterinären) var överens om att en avlivning skulle vara bäst för Cookie och så blev det.
Sov så gott lilla vän! Vi älskar dig och saknar dig<3
När Cookie försvann blev lilla Chillie ensam och ja, hon sörjde Cookie så mycket att hon dog av sorg, trots all kärlek hon fick av mig, Helene och Linus. Hon slutade nämligen att äta då Cookie gått bort, så vi fick mata henne med ett speciellt foder som skulle ge mycket energi. Vi höll på i ca två veckor, och hon blev bättre ända tills på juldags kvällen, då fick hon diarré och blev väldigt hängig på några timmar. På natten vid 1-2 tiden gick jag och Linus upp för att titta till henne och ta "lite" sen kvällsfika. Linus ropade på henne, men hon rörde sig inte...
Älskade lilla Chillie, Nu får du träffa Cookie igen i marsvinshilmen där också Tiili, Flinga och lilla Kiwi nu befinner sig.
Sov så gott vännen min! Vi älskar dig och saknar dig sååå mycket!! <3
Cookie skulle ha fyllt ett år den  29:e december och lilla Chillie firade vi på hennes ett-årsdag den 22:a december. Fy, jag har haft sån otur med mina marsvin genom åren :( Men nu ska jag inte skaffa några nya marsvin, i alla fall inte så länge jag bor på tre ställen! Det får bli i framtiden i så fall.
Tänkte bjuda på lite bilder från julafton och lite annat nu :)
Min Fina och Underbara Hjärtis-Pärtis! :'D <3
Julgranen med alla paket i Bergeforsen :))
Hjärtat fick strumpor och blev såhär GLAD! hihi :)
Ronja var bra sugen på att öppna julklappar hon också ;)
Fina Wilmis var också glad på julafton såklart :))
Min fina svärmor Heléne :))
Snygga Linus fick ett snyggt inslaget paket av hans farmor! ;O
Ja, här är jag själv, som inte kunde se normal ut på något kort (som vanligt x))
Jaa, vad ska man säga?? haha..!
Pälski kontrade med denna min, tack! Nu känner jag mig inte ensam ;) Hihi<3
Jag och Hjärtat busar, hihi <3
Jag och hjärtis<3
Nej, nu får det vara nog för den här gången, får se till att uppdatera lite oftare ;)
Nu ska jag gå och hämta en hembakt chokladmuffins och sen får vi se vad jag hittar på, kanske titta på en film??
Jag är ju ledig imorgon för det är studiedag, men på tisdag börjar allvaret igen. Tur att det inte är så långt kvar nu! Fast jag har ju lite ångest för vad jag ska göra i framtiden!! :O
Jaja, sov så gott nu allihop!
Puss och kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback