Bilder från Norge! :D

Nu var det hemskt längesen jag skrev något här på bloggen! Men det går ju i perioder för mig och nu ska jag nog hinna med att uppdatera den lite oftare :)
Måndag den 29:e augusti åkte jag till Norge. Anledningen till detta är att jag har valt en kurs som heter Marinbiologi och den startar med en vecka i Norge. Halva kursen görs nämligen i vårt vackra grannland.
Jag tänkte bjuda på lite bilder från resan, titta och njut ;)
Huset vi hade lektioner i, matsalen låg också här :)
Vår vackra utsikt
Matsalen ;)
Första kvällen. Vi kom fram vid 17 och åt middag. Efter middagen gick några tjejer från klassen och jag ner till stranden :)
Anna och Vera :)
Snäcksamling!!
Tisdag morgon. Vi gick upp kl 6, åt frukost och sedan begav vi oss ut mot stranden för att plocka på oss i princip allt roligt vi kunde hitta, allt ifrån sjöstjärnor och sjöborrar till fina snäckor och musslor :)
Det här samlade jag och Anna M på oss, i hinken finns det: En sten med taggig kalkalg, en purpursnäcka, en ätlig sjöborre, en vanlig sjöborre, en sten med havshilden brandia (en kalkaktig rödalg), skal av en ätlig sjöborre och en vanlig sjöstjärna :)
En glad Lovisa :D
Victoria och Vera hittade en stor "vanlig strandkrabba" ;)
En liiten vanlig sjöstjärna ^^
Ett helt gäng! Det kanske är någon som fyller år? ;P
Hela tjejgänget samlat! fr v:
Anna M, Julia, Anna W, Vera och Victoria med "näsan" :)
Daniel och Joaquin syns i bakgrunden ;)
Vår "norska" lärare Stens hund Yuri ^^
Den norska naturen är verkligen vacker! :D
På onsdag kväll fick vi åka ut med en liten fiskebåt för att göra en bottenskrapning, och det var alla glada för!
Särskilt glada var min grupp som fick åka med båten sist av alla (det fick bara plats 8 st åt gången och vi var 24), vi fick nämligen se en TUMLARE! :D Har dock ingen bild på den :/
Här är verkligen hela vårt tjejgäng samlat!
Josefine, Lovisa, Anna M, Victoria
Jag, Julia, Vera och Anna W
Victoria och Anna leker Titanic ;)
Efter en halvtimme eller längre ute med båten fick vi äntligen upp vår bottenskraps fångst!
En fin stor kammussla :)
Julia, Anna och jag :)
Anna, Jossan, Julia och Vera. Julia har hittat en Stichastrella Rosea ;)
Det var en vacker solnedgång<3
Lite tråkigare saker hade vi också för oss i Norge, här ser man ett kylskåp som är fyllt med alla möjliga olika sorters havslevande organismer. På torsdagen hade vi ett artprov, och vi skulle kunna inte mindre än ca 120 olika arter! Några var dessutom bara på latin eftersom man inte hade kommit på något svenskt namn på arten än!
Avslutar allt med en bild på den norska flaggan. Norge har en underbar natur, och har man inte varit där än så är det ett perfekt resemål om man vill uppleva en otroligt fin natur!
Nu ska jag gå och lägga mig efter en lång dag. Klev upp kl 6 imorse för att jag hade min första körlektion kl 7:30, det gick jättebra, så jag hoppas att jag kommer kunna ta körkort inom någon månad! :D
God natt och sov så gott! :)
P. S Jag skickar en lång puss på min älskade Linus som bor ca 19 mil ifrån mig nu. Puss på dig hjärtat!! :') <333

Kommentarer
Postat av: MORMOR

Nu har jag tagit del av ALLA dina FINA bilder, dom var väldigt fina o vackra. Solnedgången var väldigt fin. Den här resan blir ett minna för livet för dig!!

Kram från mormor!!!!

2011-09-06 @ 17:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback