28 augusti

Ett stort GRATTIS (i efterskott) till min mamma som fyllde 40 år (29) den 25 augusti!

Det känns verkligen inte som att min mamma redan är 40 år! Det känns som att du inte är en dag äldre än 29! Men vad betyder en siffra egentligen? Det spelar ingen roll om man är 40 eller 29, det är hur man är som person som räknas! Det finns personer som är mycket yngre än dig mamma som är tusen gånger äldre i sinnet än dig. Jag tänker att det viktigaste är att man lever i nuet och inte är så bekymrad över att tiden går fort och hur GAMMAL man är. Åldern sitter som sagt inte i siffror, utan i sinnet. Just därför tycker jag att du ska fortsätta att vara som vanligt, med andra ord:

- fortsätt tycka att det är roligt med fisar
- fortsätt att klä dig ungdomligt och inte i kläder som kommer från JOY x)
- börja inte tycka att allsång på skansen, dobidoo, bingolotto är "alla tiders" program ;)
- Fortsätt att känna dig så ung som du faktiskt är, tänk, du har tre småbarn, du kommer alltså ha minst 17 år framför dig med dina barn i hemmet, bara det gör dig 20 år yngre! Om du inte hade fått Hampus och puffarna skulle du kanske (antagligen) dra dig till baka mycket mer, leva ett lugnare och antagligen tråkigare liv. För vad vore en vardag utan blöjbyten, barnmat, att följa utvecklingen hos tvillingar och en trotsig men innerst inne en go tre-åring? Tråkig, eller hur?

Alltså, du är inte gammal så länge du inte gör dig gammal!

Grattis än en gång mamma, och jag hoppas att du hade en bra födeledag, även fast dagen kanske inte slutade så bra...

Jag älskar dig!




Kommentarer
Postat av: Lisen

Tack snällaste finaste trollet mitt! Vad GO och klok du är! hundratusen kramar från 29 åringen ;-)

2010-08-29 @ 20:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback