9 Augusti

Ojojoj, vad tiden går fort!!! Man vill bara ta fram en fjärrkontroll och trycka på slowmotion-knappen eller nåt. Det är ju bara två veckor kvar tills skolan börjar nu och jag känner mig inte redo att hoppa in i den vanliga vardagen igen! :'o
Men det är väl bara att fortsätta kämpa på, även om det kommer bli tufft nu när jag har skolan att kämpa med också.

Jaja, det är ju ändå hela två veckor och inte en dag kvar, så jag ska verkligen leva ut de här två veckorna!! Ingen dag får slösas bort ;)

I onsdags förra veckan (oj, tiden går verkligen fort!!) var jag med bästaste Linnéa och vi hade en tjejkväll med ansiktsmasker, skumbad, singstar och så såg vi på första harry potter filmen, snacka om små alla var! xD Jag hade bara sovit tre timmar natten innan, så jag var tapper och höll mig vaken till slutet av filmen, då jag slocknade på två sekunder! Linnéa låg i saccosäcken för att hon inte skulle somna, men det lyckades hon göra ändå XD Vid 3-4 på natten nån gång vaknade vi och jag tror att mamma kom in i rummet och började prata, men jag minns inte x)

Dagen därpå tog vi mopparna till birsta och jag kom nästan fram! Precis efter den värsta uppförsbacken vid skönvik small det till och moppen började tokvarva! Dåligt rädd jag blev då, lät ju ashögt! Linnéa som åkte framför mig märkte ingenting, och eftersom min tuta knappt hörs så åkte hon bara iväg. Men, efter ett tag kom hon tillbaks och det ironiska var att bara några veckor tidigare hade Linnéas moppe gått sönder på nästan samma ställe, och på samma sätt! Variatorremmen hade tydligen gått av, så det går inte att ta sig 1 cm framåt.. Så, fick rulla moppen ända bort till finnstakiosken och åka på Linnéas moppe därifrån. (YY) säger jag bara! Nu är det bara att beställa en ny rem, sen får Älskling fixa dit den, för sånt kan inte jag! (A)

Lite bilder från birsta kommer sen! :)

Efter birsta tog jag bussen till bergeforsen och hälsade på Linus familj, Linus var hemma hos sin mormor o morfar då. Pratade ganska länge med Helene, så mina planer på att åka till Älsklingen senare och kolla på film failade, det blev hemfärd vid tolv och sen var det sova som gällde.

På fredag morgon målade jag klart resten av altanstaketet sen kunde jag träffa min älskling igen!! Vi såg på Alvin och gänget 2, såå söt film! ^^ Resten av helgen var bara mys, förutom att igår upptäckte vi att lilla Kiwi har fått två bölder på hakan/kinden :( Vi tror att det är varbölder, och idag ska jag åka in med henne till veterinären så får de titta på henne. Hoppas att allt går bra med henne, skulle inte orka med att mista henne nu! :''O

Nu ska vi åka in till stan med Kiwi, meddelar senare hur det gått med henne <3

Kraaam<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback