29 augusti

Hejsanhoppsan!

Kom på igår att det är ju bara en månad kvar tills jag fyller år, och jag har ingen aning om vad jag önskar mig! :O  Det enda jag vet att jag vill ha är ett fint rum hemma hos mamma, är så trött på alla grejer som ligger överallt, man blir ju nervsjuk och dör på det! x) Hade tänkt att fixa i ordning det nu i höst, och det ska bli riktigt fint har jag bestämt! Jag vill känna att man kan koppla av i rummet utan att behöva störa mig på en massa krimskrams som ligger överallt. Jag vet inte hur många gånger nu på slutet som jag har sagt att jag inte tycker om mitt rum x) (A)

Igår fick jag och Linus för oss att vi skulle baka bullar, så vi gjorde det :D Knäppte några kort som jag tänkte bjuda på ^^






SMÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!! Haha, enligt receptet skulle det vara 200g smör i fyllningen i bullarna, men vi kanske använde 50g, så allt det här smöret blev över x) De som skrev receptet måste vilja att vi ska bli feta! :'O



Det går inte att baka utan att provsmaka degen/smeten! ;)



Nästan helt färdiga bullar :)



Mmmh, det blev nybakta bullar och mjölk till kvällsfika, och självklart var bullarna supergoda för de är ju bakade av mig och Limpan "- bakad med kärlek" hihi :')

Idag blev en slappardag, vi vaknade vid 12 tiden, men klev inte upp förrän kl 14 x) Vi såg slutet på "Till vildingarnas land" vilket jag ger 465334569 ruttna bananer av 5 möjliga xD Den var väldigt konstig, handlade om en unge som var helt vild, skrek och höll på att döda en hund i början :O Sen rymde han hemifrån, satte sig i en segelbåt och en dag kom han till en ö där en massa mystiska varelser (vildingar) bodde. Max, som pojken hette, ljög och sa att han hade superkrafter så att dom inte skulle döda honom och samma kväll blev han kung över vildingarna och sen hände en massa random saker som man inte riktigt fattade. knasig film alltså!

Efter att vi sett klart den psykande filmen, satte vi igång kalle och chokladfabriken. Sen, som sagt, klev vi upp vid 14 tiden, gjorde varsin toast till "frukost" och sen bestämde vi oss för att klippa hårbollen Baloo. Tänkte visa en för- och efter bild på honom, men lägger ut det imorgon istället för jag har inga kort än x)


Ska nog gå och ta en kärleksbulle med nenk nu, sen är det dags att göra sig i ordning för att sleeepa!

Just det, imorgon ska Kiwi till veterinären igen, hoppas att det går bra och att vi inte behöver öppna hennes sår 2ggr om dan något mer.

Sov gott, godnatt! :)




P.s Jag älskar dig <3333




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback