22 Augusti

Godkväll! ...eller kanske godnatt x)

Är hur pigg som helst och spöktimmen har nyss börjat ticka igång, varför ska det vara så för? Varför kan jag aldrig sova förrän flera timmar efter att jag gått och lagt mig? Kan ju ta igår natt som exempel: Vid tolv tiden gick jag ner i köket och hämtade ett glas vatten att hälla i mitt sömnmedel i, när jag kommer upp ligger älsklingen med DS:et på magen och sover som en stock. Så, jag sväljer ner mina gudomligt utsökta (rent ut sagt förbannat vidriga) droppar och lägger mig tillrätta. Vad händer då? Tankarna kommer, sakta men säkert smyger dom sig in i det undermedvetna och helt plötsligt ligger man där med ångest i bröstet för en massa saker som man oroar sig för eller tankar som bara inte är trevliga. Och så börjar tårarna rinna... Det går bara inte sova då, hur många droppar av dormeasan man tar, så går det inte.

Jag var rädd att det skulle bli som natten innan, då varken jag eller Linus fick sova nånting pga mig. -.-' Som tur var så blev det inte så, jag gick ut och satte mig i soffan utanför mitt rum och pappa och Pia satte sig och pratade med mig. Så, jag blev lugn igen och var nu helt utmattad eftersom jag inte fått sova på 41 timmar! Eller, jag sov i 40 min under 42 timmar. Kan man säga annat än tummen upp till det?

Nu tänkte jag skriva, eller visa något roligt istället! ^^

I morse när jag och Linus skulle äta frukost (kl halv ett på dagen xD) så skulle vi äta varsin tunnbrörulle. Och ja... Det slutade såhär:




Ett kaos på bordet alltså! Det kanske inte ser så himla mycket ut på bilden, men i Linus macka hade han dessa ingredienser:
ost, skinka, leverpastej, majonäs, rhode island sås, stenbitsrom, gurka och smör. Låter det gott? ja, faktiskt så var det inte så illa som jag trodde att det skulle smaka. Lite för mycket klet, men annars helt okej! x)

Ska bjuda på en till fånig grej oxå!

Kiwi har ju två bölder som jag nyss varit till veterinären med och nu är dom (nästan) tömda på var och kvar är det två köttsår. Om marsvinet har köttsår, är det ju inte så himla bra om man har spån i buren, så jag har lagt ner tidningspapper i buren i stället. Och nu till saken, när jag skulle ge henne mat nyss så upptäckte jag detta:



Vadå fail? hahah, vad ska man säga, det är ju inte direkt något man förvänta sig ska stå på ett tidninspapper i marsvinsburen, det känns liksom lite fel x)

Näää, nu lovar jag att jag ska sova! Måste ju komma in i en riktig sovrytm nu när skolan börjar igen.. Men jag har ju tur som får starta väldigt lugnt, på tisdag kl 13, det är ju perfekt tycker jag! :D

Såv gåt, godnat!



P.S Jag älskar dig<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback